Red Bull Ring 19.-20.5.2017

Druhý závodní víkend sezóny 2017 se jel na rakouském Red Bull Ringu v podhůří rakouských Alp, které se stalo dějištěm druhého podniku středoevropského místrovství FIA CEZ a ESET mistrovství Slovenské republíky.

 

Red Bull Ring pravidelně hostí Mistrovství světa formule 1. Dráha o délce 4318 km je příznačná pro dlouhé rovinky a jen devět zatáček. Startovní rovinka o délce 650 metrů  na jejímž konci čeká na jezdce ostrá pravotočivá zatáčka „Castrol“, vedoucí na klikatící se rovinku ústící do další pravé zatáčky „Remus“. Tato místa jsou pro jezdce nejlepší příležitostí k předjetí a bylo to vidět. V paddocku bylo více než 100 závodních speciálů a na startovním roštu stál jeden závodní speciál vedle druhého.

 

A teď k samotnému závodnímu víkendu. Ve čtvrtek nás čekaly tréninky, kdy měl Jakub vyhrazené dva časy pro trénování a testování závodního vozu Alpina B6 GT3 u závodního týmu Racing Trevor. Při prvním tréninku vypadalo, že je vše v pořádku a nebylo. Všichni piloti jezdili ve svých vozech, my měřili Jakubovi časy a z ničeho nic se objevila červená vlajka a všechny vozy přijížděly a vracely se do boxů. My vyhlíželi Jakuba a zbytečně. Všemi námi projela vlny úzkosti, kde je a co se mohlo stát, protože červená vlajka nevěstí nic dobrého. Po chvilce jsme uviděli odtahovou službu, jak táhne Alpinu a Jakuba. Všem spadl kámen ze srdce, když auto a Jakub byli celí. Začala rušná debata, co se přihodilo, Jakub plný emocí popisoval hořící kabinu a zakouřený prostor ve vozidle. Během jízdy se uvolnil šroub, který držel diferenciál v podvozku vozidla, ten měl za následek uvolnění carbonu v kabině pilota a za Jakubem tak plápolal oheň. Během jízdy netušil co se děje a o požáru ve voze neměl ani ponětí, díky bohu, že zastavil a vozidlo ihned opustil, kdyby ujel o pár metrů víc, mohlo vzplanout celé vozidlo. Do dalšího tréninku se bohužel nedostal a mechanikům začala krušná noc s opravou, aby bylo vše připraveno do kvalifikace.

 

Kvalifikace do závodu se jela v pátek, auto bylo po kompletní výměně diferenciálu a dalších dílů připraveno odstartovat. Jakub měl na startovním roštu 18 soupeřů, vybojoval 7 startovní pozici.

 

Vytrvalostní závod startoval v sobotu v odpoledních hodinách, kdy na startovním roštu stálo něco okolo 35 závodních speciálů. Byla velká účast a jelo se více kategorií, ne jen naše GT 3 nad 3500. V takovém velkém počtu hrozilo po odstartování hned několik kolizí, naštěstí všichni start zvládli a Jakub si jel ve své kategorii pro umístění. Jakub se po pár kolech objevil v boxe s poruchou na vozidle, auto ztratilo výkon a musel odstoupit ze závodu. V kvalifikaci při požáru byla narušená elektronika, o které bohužel nikdo nevěděl a objevila se až při samotném závodu. Došlo ke špatnému fungování sacích klapek a auto tak vůbec nemělo výkon. Tohle bylo pro nás velkým zklamáním.

 

Z týmu Racing Trevor startovaly také další dva závodní speciály a to BMW M6 GT3 a Alpina B6 GT3. Vůz BMW M6 GT3 do závodu vůbec neodstartoval, došlo k poruše na převodovce a Alpina B6 GT3 se také po pár kolech vrátila zpět do boxu s vytékajícím motorovým olejem. Bohužel závodní auta jsou nevyzpytatelná a  žijí si svým životem.

 

Pro celý náš tým a tým Racing Trevor to byl začarovaný víkend. Ale hlavu vzhůru a budeme Vás všechny čekat na dalším závodním víkendu v červenci, který se jede v Mostě na autodromu.

 

Fotogalerie:

  • www.glimcare.cz
  • www.senkyr-panik.cz
  • www.asko-silnice.cz
  • www.macro-kompresory.cz
  • www.kp-kopro.cz
  • www.lnogreen.cz
  • www.btrade.cz
  • www.trifon.cz
  • www.autocentrumkalfas.cz
  • www.tl5.cz
  • www.rntc.cz
  • www.omnilinkservices.cz
  • www.pumpservis.cz
  • www.mconn.cz
  • www.ngss.cz
  • www.czechfibre.cz
  • www.maudrainvest
  • www.projekcnisteny.cz
  • www.www.neomediacz.cz
  • www.critical.cz
  • www.bonussplus.cz
  • www.inject.cz
  • www.www.sevacontrols.cz
  • www.antpetr.cz
  • www.alphaomega
  • www.grm-systems.cz
  • www.societe.cz
  • www.rasolution.cz
  • www.agrospa.sk
  • www.totalservice.cz
  • www.adasped.logistika-online.cz

Facebook:

fb-large.png, 5,8kB
Copyright © Resi-Design 2016 www.resi-design.cz.